Všeobecné obchodní podmínky
OBECNÁ USTANOVENÍ
Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen VOP) vymezují vztah mezi poskytovatelem genealogických služeb Mgr. Lenkou Peremskou, se sídlem Hluboká 1135, 273 51 Unhošť, IČO: 01479750; www.lenkaperemska.cz či jejími subdodavateli na straně jedné a objednatelem na straně druhé.
Pro účely těchto VOP je pojmem „Poskytovatel“ použit jak přímo pro Mgr. Lenku Peremskou, tak i pro její subdodavatele, kdy subdodavatel může vystupovat přímo v roli poskytovatele.
Subdodavateli mohou být:
- Kateřina Lázničková, se sídlem Koželuhy 81/19, 286 01 Čáslav, IČO: 05368839
- Michaela Šolcová, se sídlem Kryštofova 1027/26, 149 00 Praha, IČO: 87473593
- Alena Marešová, se sídlem Tisá 480, 403 36 Tisá, IČO: 10455868
- Andrea Löblová, se sídlem Haškova 3800, 43001 Chomutov, IČO: 09005145
Objednatelem je fyzická či právnická osoba, která si písemnou objednávkou u poskytovatele za úplatu objedná genealogický výzkum (dále jen dílo), které poskytovatel nabízí a jehož realizaci či prodej zajišťuje.
Poskytovatel tyto Obchodní podmínky vydává dne 1. 1. 2022 ke své podnikatelské činnosti. Obchodními podmínkami se řídí všechny objednávky, smlouvy, ujednání a dohody mezi poskytovatelem a objednatelem. Obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti okamžikem, kdy byla ze strany objednatele učiněna závazná objednávka a poskytovatel ji přijal (akceptoval).
Souběžně s těmito VOP k realizaci díla vydává poskytovatel v samostatném dokumentu také Pokyny ke genealogickému výzkumu. Oba dokumenty společně tvoří základ pro realizaci díla. Oba dokumenty jsou k dispozici na internetové adrese www.lenkaperemska.cz.
Jestliže smluvní vztah mezi smluvními stranami není výslovně upraven těmito Obchodními podmínkami, řídí se příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník
DÍLO
„Dílem“ se rozumí veškeré práce, materiály a služby, které mají být dodány nebo provedeny na základě objednávky genealogického výzkumu, popř. vybraného balíčku genealogických služeb.
Závazné objednání genealogických služeb mimo jiné znamená akceptování a uplatnění těchto všeobecných obchodních podmínek a pokynů ke genealogickému výzkumu.
Dílo vytváří poskytovatel buď osobně, nebo za pomoci výše uvedených subdodavatelů. Poskytovatel není při určení způsobu provedení díla vázán pokyny objednatele, pokud se k tomu ovšem předem písemně doložitelnou formou nezavázal. Přijetím objednávky se poskytovatel zavazuje provést na svůj náklad a nebezpečí pro objednatele dílo a objednatel se zavazuje dílo převzít a zaplatit požadovanou cenu za dílo.
Tím, že je dílo vytvářeno na objednávku objednatele, není popřeno právo poskytovatele na tvůrčí a osobité zpracování a celkové pojetí sjednaného díla. Objednatel si uvědomuje, že tvůrčí zpracování hotového díla nemůže být důvodem jeho odmítnutí či nepřijetí díla.
Předané dílo je určeno pro osobní potřebu objednatele, není-li dohodnuto jinak. Dílo nebo jeho části je nepřípustné kopírovat, rozšiřovat, rozmnožovat, publikovat apod. Na formu a obsah díla i jeho části se vztahuje ochrana na základě Autorského zákona č. 121/2020 Sb. v platném znění a jakékoliv užití tohoto díla v rozporu s tímto zákonem nebo bez udělení oprávnění poskytovatele je zakázáno a zakládá právní odpovědnost objednatele.
PODMÍNKY PLNĚNÍ DÍLA
K realizaci sjednaného díla je objednatel povinen poskytnout a legální formou zpřístupnit poskytovateli všechny
podklady, které jsou k realizaci díla nezbytné. Pokud není domluveno jinak, musí být podklady ve formátech a technickém stavu, jež nevyžadují žádný nestandardní způsob otevření či zpřístupnění, obzvláště, jedná-li se o elektronické či historické zdroje, podklady či dokumenty. (Elektronické dokumenty plně kompatibilní s formáty DOC, PDF, TIF. Za nedostatečnou kompatibilitu nese odpovědnost objednatel.)
Poskytovatel sjednané dílo zhotoví na základě materiálů a dat z volně přístupných matričních knih (křtěných, oddaných a zemřelých) a pak z matričních knih matričních úřadů na základě Vaší žádosti (přímý potomek) nebo s Vaší plnou mocí. K výzkumu mohou být využity také další písemné zdroje (kroniky, sčítání lidu apod.) na základě výběru poskytovatele.
Má se za to, že pokud si objednatel u poskytovatele objednal zhotovení díla, obeznámil se v dostatečné míře s dovednostmi, znalostmi a zkušenostmi poskytovatele. Vzhledem k povaze díla je kvalifikace poskytovatele dokládána na úspěšně realizovaných dosavadních projektech poskytovatele. Ukázky z nich si může objednatel předem prohlédnout na adrese www.lenkaperemska.cz a může si u objednatele v dostatečném předstihu vyžádat doplňující informace.
Objednatel má právo sledovat vývoj zhotovování objednaného díla, pakliže to jeho charakter umožňuje. Jestliže o to objednatel projeví zájem, jsou mu poskytovatelem v různých intervalech předkládány pracovní verze díla, dokumentující vývoj vznikajícího díla. Účelem je, aby objednatel mohl v případě potřeby včas informovat poskytovatele o svých připomínkách, které poskytovatel vezme podle svých možností a odborných znalostí v potaz. Pro vkládání dílčích úprav slouží pracovní verze díla zasílaná objednateli poskytovatelem. Má se za to, že pokud objednatel nezašle poskytovateli své připomínky, nebo alespoň zprávu o přípravě připomínek do 10 dnů od odeslání pracovní verze díla, je objednatel se stavem a směřováním dílem spokojen.
ZÁRUKA, REKLAMACE
Poskytovatel poskytuje objednateli záruku na dílo po dobu 6 měsíců od předání díla. Pakliže objednatel v průběhu
záruční doby objeví na díle závažné vady, písemně zašle oznámení o těchto vadách (včetně jejich fotografické dokumentace) poskytovateli. Poskytovatel se zavazuje vady do 15 dnů od doručení oznámení na vlastní náklady odstranit. Vzhledem k tomu, že kronika je k výzkumu přikládána zdarma jako nadhodnota, nejsou případné překlepy důvodem k reklamaci. Více o problematice v dokumentu Pokyny ke genealogickému výzkumu, který je k dispozici na internetové adrese www.lenkaperemska.cz a je zároveň nedílnou součástí tohoto dokumentu.
Zásadní úpravy díla, které jdou nad rámec reklamace, jsou chápány jako rozšíření původní objednávky a budou odpovídajícím způsobem účtovány nad rámec původní kalkulace.
TERMÍN A FORMA DODÁNÍ DÍLA
Smluvní dodací lhůty budou uvedeny v nabídce poskytovatele na zhotovení konkrétního díla. Odsouhlasené dodací lhůty a termíny uvedené ve smlouvě či objednávce musí být dodrženy, nedohodnou-li se strany v průběhu realizace jinak.
Termínem dodání se pro účel těchto Obchodních podmínek rozumí kalendářní den středoevropského času, kdy poskytovatel odešle objednateli zpracované dílo. Rozhodující je v tomto ohledu elektronický nebo jiný doložitelný doklad o řádném odeslání díla ze strany zhotovitele. Termín dodání objednaného díla je mezi smluvními stranami písemně sjednán nejpozději při potvrzení objednávky. Objednatel je povinen převzetí díla potvrdit písemně (poštou, e-mailem), popř. telefonicky či jiným vhodným způsobem nejpozději do 3 dnů od předání díla. Neučiní-li tak, přestože dílo bylo řádně předáno (doručeno), je po uplynutí této doby dílo považováno za řádně převzaté.
Předání díla bude provedeno dle dohody stran např. osobně, poštou – doporučenou zásilkou nebo e-mailem. Poskytovatel nenese odpovědnost za provozní stav adresy či jiného místa dodání objednatele. Udržování funkční e-mailové či jiné poštovní adresy apod. je odpovědností objednatele. Na nedoručení nebo pozdní doručení díla z důvodu špatného provozního stavu místa dodání (adresy apod.) nebo nepřítomnosti objednatele na adrese není z hlediska plnění brán zřetel. Pokud je zásilka z tohoto důvodu vrácena zpět poskytovateli, má poskytovatel právo na objednateli požadovat plnou náhradu zbytečně vynaložených výdajů za dopravu díla.
Poskytovatel nepřebírá zodpovědnost za přepravní podmínky třetích stran. Poskytovatel se zříká odpovědnosti v případě poškození či ztráty díla během přepravy zajišťované třetími stranami. K vymáhání svých práv musí obě smluvní strany využít reklamačních podmínek třetích stran. Dílčí, dočasná či trvalá nefunkčnost internetové sítě je považována za zásah vyšší moci, kterou smluvní strany nejsou schopny ovlivnit. Tato skutečnost má automaticky vliv na termín dodání objednaného díla. Termín dodání se pak automaticky prodlužuje o dva či více pracovních dnů, adekvátně k délce výpadku systémů/služeb. Poskytovatel má v takovém případě zároveň možnost dodat objednané dílo přiměřeným alternativním způsobem, který nemusí být v souladu s původní dohodou mezi smluvními stranami
CENA DÍLA A PLATEBNÍ PODMÍNKY
Objednatel je povinen provedené dílo převzít a zaplatit poskytovateli požadovanou cenu za dílo. Jestliže není mezi smluvními stranami písemně domluveno jinak, vystavuje poskytovatel objednateli elektronický daňový doklad (fakturu), který se objednatel zavazuje v plné výši uhradit do 7 pracovních dní od vystavení daňového dokladu na číslo účtu uvedené v tomto daňovém dokladu, pod variabilním symbolem – číslo dané faktury. Pokud není mezi smluvními stranami domluveno jinak, probíhá fakturace i úhrada ceny za dílo v českých korunách.
Poskytovatel není plátcem DPH.
Dnem zaplacení se rozumí den připsání částky na účet poskytovatele nebo datum úhrady v hotovosti. Před zahájením realizace díla je objednatel seznámen s cenovou nabídkou vypracovanou poskytovatelem. Tato nabídka je odhadem součtu všech nákladů a výdajů poskytovatele na realizaci díla. Nabídka se vždy vztahuje ke konkrétní objednávce konkrétního díla. Potvrzení nabídky ze strany objednatele a uhrazením zálohy na účet poskytovatele je považováno za závazné objednání díla a poskytovatel zahajuje sjednané práce.
Výši zálohy určuje poskytovatel. V případě neobdržení zálohy má poskytovatel právo od realizace objednávky odstoupit. Případné finanční či jiné ztráty nese v takovém případě výhradně objednatel. Po předání hotového díla je fakturována zbývající část sjednané ceny.
V případě prodlení úhrady faktur ze strany objednatele má poskytovatel vůči objednateli nárok na úhradu úroku z prodlení ve výši 0,2 % z dlužné částky za každý započatý den prodlení. Objednatel má zároveň povinnost bez zbytečného odkladu uhradit poskytovateli veškeré náklady spojené s vymáháním neuhrazeného závazku, především poštovné, jízdné (či jiné přepravné), telefonní poplatky či jiné administrativní výdaje prováděné ze strany poskytovatele pouze za účelem dokumentace a vymáhání dlužné částky a úroků.
USTANOVENÍ O ZACHOVÁVÁNÍ DŮVĚRNOSTI
Důvěrnými informacemi se pro účely těchto Obchodních podmínek rozumí především informace osobní povahy, které předal objednatel poskytovateli jako nutné podklady pro zhotovení díla. Dále jsou to informace, které poskyto vatel získal výzkumem a pátráním v matričních knihách či jiných dokumentech. Poskytovatel se zavazuje, že poskytnutá data a údaje použije jen k vymezenému účelu – vytvoření požadovaného díla a neumožní k nim přístup třetím osobám.
Poskytovatel je vázán zachováváním mlčenlivosti o důvěrných informacích. Poskytovatel si vyhrazuje právo se souhlasem objednatele prezentovat ukázky díla, jméno objednatele i jeho vyjádření obvyklými způsoby v podobě referencí a ukázek realizovaných projektů.
ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
Strany mohou od této smlouvy kdykoli odstoupit, a to až do zhotovení díla. Odstoupení musí být provedeno v písemné podobě, podepsané odstupujícím a předáno druhé straně. Za den odstupu se považuje den doručení písemného odstoupení druhé straně.
V případě, že od smlouvy odstoupí objednatel, propadá zaplacená záloha ve prospěch poskytovatele. Pokud by náklady poskytovatele byly ke dnu dodání písemného odstoupení vyšší než zaplacená záloha, je objednavatel povinen zhotoviteli doplatit tuto částku na základě vystaveného daňového dokladu, a to do 15 dnů od odstoupení od smlouvy.
V případě, že od smlouvy odstoupí poskytovatel, je povinen vrátit objednateli zálohu za provedení díla, a to do 15
dnů od odstoupení od smlouvy.
Poskytovatel si vyhrazuje právo odmítnout k přijetí a realizaci objednávky, které jsou nad jeho současné časové či
personální možnosti, případně neodpovídají jeho znalostem, dovednostem, zkušenostem a specializaci. Stejně tak si vyhrazuje právo odmítnout zakázky, které jsou v rozporu s obecně uznávanými etickými, mravními a morálními principy či by mohly být v rozporu s platnými zákony.
Poskytovatel si také vyhrazuje právo přerušit provádění díla nebo zcela odstoupit od smlouvy v případě, kdy se tento charakter ukázal zjevným teprve v průběhu realizace díla.
Poskytovatel si dále vyhrazuje právo odstoupit od smlouvy v případě podstatného porušení smlouvy objednatelem. Za podstatné porušení smlouvy se považuje zejména, když:
- Objednatel nepřevezme řádně ani v dohodnutém náhradním termínu dílčí část díla nebo hotové dílo.
- Objednatel je déle než 14 dní v prodlení s platbou splatných faktur.
Odstoupení poskytovatele od smlouvy nezbavuje objednatele povinnosti uhradit poskytovateli veškeré náklady spojené s realizací díla. Poskytovatel je oprávněn k úhradě těchto nákladů objednatele použít prostředky zaplacené objednatelem jako zálohu.
VÝKLAD A SOUDNÍ PŘÍSLUŠNOST
Objednávky, tyto všeobecné nákupní podmínky a smluvní vztahy mezi smluvními stranami se budou řídit a bude pro ně platit právo České republiky.
Jakékoliv spory budou nejprve řešeny pokusem o smír.
Pokud nebude dosaženo žádného smírného řešení, bude takový spor postoupen soudu se soudní působností pro Prahu a správní oblast Kladno.
ZÁVĚREČNÉ USTANOVENÍ
Práva a povinnosti uvedené v těchto Všeobecných obchodních podmínkách budou uplatněny za předpokladu, že ve smlouvě nebo objednávce nebude dohodnuta jiná úprava. V případě, že smlouva nebo objednávka zčásti upravuje práva a povinnosti odchylně od Všeobecných obchodních podmínek, použijí se v ostatních částech ujednání obsažená v těchto Všeobecných obchodních podmínkách.
Nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek je dokument Pokyny ke genealogickému výzkumu!